WYDANIE WTÓRNIKA TABLICY REJESTRACYJNEJ, DODATKOWEJ TABLICY REJESTRACYJNEJ (TRZECIEJ)
STAROSTWO POWIATOWE W STARACHOWICACH
Miejsce składania dokumentów
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG
Sala obsługi klienta – parter (stanowiska 5,6)
tel. (41) 276-09-04
fax. (41) 276-09-05
e-mail: [email protected]
WYDANIE WTÓRNIKA - TABLIC REJESTRACYJNYCH
z powodu jego zagubienia, kradzieży lub zniszczenia
WYDANIE DODATKOWEJ TABLICY REJESTRACYJNEJ (TRZECIEJ) DO OZNACZANIA BAGAŻNIKA ZAKRYWAJĄCEGO TYLNĄ TABLICĘ
Od czego zacząć?
Należy udać się do tut. Starostwa Powiatowego w Starachowicach ul. dr W. Borkowskiego 4 do Wydziału Komunikacji i Dróg (parter), pobrać bilet z "biletomatu" ustawionego w holu głównym urzędu i oczekiwać na wywołanie Państwa numeru przez system kolejkowy, następnie przejść na salę obsługi Wydziału do stanowiska nr 5,6 i tam złożyć wniosek.
Wnioski przyjmowane są codziennie (wtorek – piątek) od godz. 8.00 do godz. 15.00 oraz w poniedziałek od godz. 8:00 do 16:30,
W związku z powyższym w poniedziałki po godzinie 15:00 płatności można będzie dokonać wyłącznie kartą za pomocą terminala płatniczego.
!!! Uwaga !!!
Pomiędzy godziną 11.00 a 11.30 pracownicy Wydziału Komunikacji i Dróg obsługujący klientów na "Sali Obsługi Klienta" (parter) mają przerwę śniadaniową, dlatego w tym czasie obsługa interesantów jest wstrzymana.
Opłaty
UWAGA !!!
Możliwość płacenia kartą płatniczą bezpośrednio przy stanowiskach CEPiK
Wydział Komunikacji i Dróg umożliwił na wszystkich ośmiu stanowiskach, związanych z rejestracją pojazdów i dwóch stanowiskach, związanych z prawami jazdy możliwość płacenia przez klienta kartą płatniczą za wykonaną usługę. Do każdej takiej transakcji doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 2 zł dla operatora systemu którym jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych w Warszawie. Jeśli interesanci nie chcą korzystać z tej formy płatności, pozostaje możliwość dokonania opłaty w kasie starostwa w godzinach jej otwarcia lub zapłacić przelewem na konto i okazać dowód wpłaty.
Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
Poniedziałek - 7:45 – 15:00 (przerwa: 11:00 – 11:15)
Wtorek – Piątek - 7:45 – 14:30 (przerwa: 11:00 – 11:15)
- 54,50 zł – wymiana dowodu rejestracyjnego
WYDANIE WTÓRNIKA TABLICY REJESTRACYJNEJ
samochodowej
- 40,00 zł – opłata przy wydaniu 1 tablicy rejestracyjnej
- 80,00 zł – opłata przy wydaniu 2 tablic rejestracyjnych
- 12,50 zł – opłata za wydanie znaków legalizacyjnych
- 30,00 zł – opłata za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej
- 12,50 zł – opłata za wydanie znaku legalizacyjnego
Motocyklowej, na ciągnik oraz na przyczepę
- 40,00 zł – opłata za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej
- 12,50 zł – opłata za wydanie znaku legalizacyjnego
WYDANIE DODATKOWEJ TABLICY REJESTRACYJNEJ (TRZECIEJ) DO OZNACZANIA BAGAŻNIKA ZAKRYWAJĄCEGO TYLNĄ TABLICĘ
- 53,00 zł – opłata w przypadku wnioskowania o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej
lub wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej; - 146,00 zł – opłata w przypadku posiadania tablic tzw. „białych” oznaczonych FLAGĄ POLSKĄ, dodatkową tablicę rejestracyjną wydaje się po złożeniu wniosku na wymianę tablic, na tablice oznaczone FLAGĄ UNII EUROPEJSKIEJ;
Nr Konta dla opłat
Starostwo Powiatowe w Starachowicach
ul. Dr. W. Borkowskiego 4
Santander Bank Polska S.A.
82109025900000000147306795
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata oraz nr VIN pojazdu)
- 17,00 zł – opłata za pełnomocnictwo
pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej
Nr Konta dla opłat skarbowych (np. za pełnomocnictwo)
Urząd Miasta w Starachowicach
ul. Radomska 45
Bank PKO BP SA.
21109025900000000148602940
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach ul. Dr W. Borkowskiego 4,
- Telefon: 41 276 09 04
- fax: 41 276 09 05
- Email: [email protected]
- Skrzynka ePUAP: SP_STCE/Skrytka
Wymagane dokumenty
WYDANIE WTÓRNIKA TABLICY REJESTRACYJNEJ
1. Wniosek właściciela pojazdu o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej (KD-R_R2);
2. Dowód rejestracyjny;
4. Oświadczenie złożone przez właściciela pod rygorem odpowiedzialności karnej, za składanie fałszywych zeznań o utracie tablic rejestracyjnych;
5. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic(tablicy) rejestracyjnych;
6. Dokument tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS);
7. Upoważnienie w przypadku działania przez pełnomocnika (oryginał)
WYDANIE DODATKOWEJ TABLICY REJESTRACYJNEJ (TRZECIEJ) DO OZNACZANIA BAGAŻNIKA ZAKRYWAJĄCEGO TYLNĄ TABLICĘ
1. Wniosek właściciela pojazdu o wydanie dodatkowej tablicy (KD-R_R2);
2. Dowód rejestracyjny;
4. Oświadczenie złożone przez właściciela pod rygorem odpowiedzialności karnej
za składanie fałszywych zeznań o utracie tablic rejestracyjnych;
5. Dowód tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS);
6. Upoważnienie w przypadku działania przez pełnomocnika (oryginał)
Uwaga:
Pojazd samochodowy, dla którego właściciel pojazdu wnioskuje o dodatkową tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, powinien posiadać tablice rejestracyjne zgodne ze wzorem określonym rozporządzeniem
i wyróżnikiem powiatu właściwym dla organu, który zarejestrował pojazd na terenie RP.
Właściciel pojazdu:
– może dokonać zwrotu dodatkowej tablicy rejestracyjnej do organu rejestrującego, który
tę tablicę wydał, po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana)
– zobowiązany jest do przekazania dodatkowej tablicy nabywcy w przypadku sprzedaży pojazdu;
– w przypadku demontażu pojazdu, właściciel dołącza do wniosku także dodatkową tablicę rejestracyjną
7. Dokument tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS);
8. Upoważnienie w przypadku działania przez pełnomocnika (oryginał)
W przypadku utraty lub zniszczenia jednej tablicy do odbioru wtórnika oprócz w/w dokumentów należy dostarczyć drugą tablicę celem jej zalegalizowania.
Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych możliwe jest tylko w przypadku posiadania tablic rejestracyjnych o wyróżniku rozpoczynającym się od „TST”.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa. Okres załatwiana sprawy (wprowadzenia do CEPiK) uzależniony jest od ilości dokumentów wpływających do tut. Wydziału Komunikacji. Termin na załatwienie sprawy zgodnie z KPA wynosi 1 miesiąc.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Starachowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Co jeszcze warto wiedzieć WAŻNE!!!
- Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym zobowiązuje właściciela pojazdu do zgłoszenia jego nabycia lub zbycia w ciągu 30 dni od daty jego zakupu/sprzedaży.
- Stosownie do przepisu art. 140 mb ustawy – Prawo o ruchu drogowym, kto będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wbrew przepisowi art. 78 ust. 2 pkt 1 nie zawiadomi starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu podlega karze w wysokości od 200 do 1000 zł.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego; (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 18 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r., poz. 2355 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 2130 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2019r. poz. 2546);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016r. r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2016 r. poz. poz. 1377 z późn. zm.).