LICENCJA NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO W ZAKRESIE POŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY
STAROSTWO POWIATOWE W STARACHOWICACH
Miejsce składania dokumentów
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG
Piętro II – pok. nr 210
tel.(41) 276-09-38
e-mail: [email protected]
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Od czego zacząć?
Po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem tel. 41 276 09 38 należy udać się do tut. Starostwa Powiatowego w Starachowicach ul. dr W. Borkowskiego 4 do Wydziału Komunikacji i Dróg Piętro II – pok. nr 210, i tam złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
Wnioski przyjmowane są codziennie (wtorek – piątek) od godz. 8.00 do godz. 15.00 oraz w poniedziałek od godz. 8:00 do 16:30,
W związku z powyższym w poniedziałki po godzinie 15:00 płatności można będzie dokonać wyłącznie przelewem na konto Starostwa Powiatowego okazując potwierdzenie dokonania transakcji.
Opłaty
Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
Poniedziałek - 7:45 – 15:00 (przerwa: 11:00 – 11:15)
Wtorek – Piątek - 7:45 – 14:30 (przerwa: 11:00 – 11:15)
Opłaty za Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wynoszą:
- od 2 do 15 lat – 800 zł
- powyżej 15 do 30 lat – 900 zł
- powyżej 30 do 50 lat – 1000 zł
- Za zmianę licencji pobiera się 10% opłaty za udzielenie licencji.
Nr Konta dla opłat (np. za wydanie zaświadczenia)
Starostwo Powiatowe w Starachowicach
ul. Dr. W. Borkowskiego 4
Santander Bank Polska S.A.
82109025900000000147306795
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)
- 17,00 zł – opłata za pełnomocnictwo
pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej
Nr Konta dla opłat skarbowych (np. za pełnomocnictwo)
Urząd Miasta w Starachowicach
ul. Radomska 45
Bank PKO BP SA.
21109025900000000148602940
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach ul. Dr W. Borkowskiego 4,
- Telefon: (41) 276 09 38
- Email: [email protected]
- Skrzynka ePUAP: SP_STCE/Skrytka
Wymagane dokumenty
- Wniosek. o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie.
- Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych:
- przedsiębiorcy (w przypadku zarządów wieloosobowych przynajmniej jedna
z osób zarządzających winna legitymować się certyfikatem), lub - osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie.
W przypadku przedstawienia zagranicznego certyfikatu uprawniającego do wykonywania transportu drogowego przez obywatela zagranicznego należy dołączyć następujące dokumenty:
- kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych (poświadczoną przez notariusza za zgodność z oryginałem lub oryginał do wglądu) oraz tłumaczenie na język polski przez tłumacza przysięgłego
- potwierdzenie od wystawcy certyfikatu kompetencji zawodowych, że osobie w nim wymienionej wydano certyfikat (Nr….. z dnia ……), z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.
- Oświadczenie członka(ów) organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji (wzór przykładowego oświadczenia do pobrania).
- Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie
i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego w wysokości 50 000 euro:
- roczne sprawozdanie finansowe (potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę)
- dokumenty potwierdzające:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości,
- Wysokość kwot potwierdzających posiadanie sytuacji finansowej przez przedsiębiorcę wynosi 50 tysięcy euro. Stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.
- Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
Jak załatwić sprawę?
Sprawę można załatwić w następujący sposób
- osobiście (składając wniosek w Wydziale Komunikacji i Dróg)
- przez pełnomocnika, (wzór pełnomocnictwa w zakładce),
Termin załatwienia sprawy
W przypadku złożenia kompletu dokumentów twoja sprawa zostanie załatwiona niezwłocznie, jednak zgodnie z KPA termin załatwienia sprawy wynosi do 30 dni od daty dostarczenia dokumentów.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Starachowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 180 z póżn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 91 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktry z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów ( Dz.U.2019r. poz. 2377 z późn. zm.).
Pliki do pobrania
- Druk - Wniosek transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy doc, 81.5 KB, 16.02.2021
- Załącznik - Oświadczenie o spełnieniu wymogu dobrej reputacji doc, 27 KB, 01.01.2021
- Załącznik - Oświadczenie osoby zarządzającej transportem doc, 28 KB, 01.01.2021
- Załacznik - Pełnomocnictwo docx, 20.94 KB, 01.01.2021
- Załącznik - Oświadczenie o zatrudn. kierowców doc, 34 KB, 16.02.2021
- Załącznik - wykaz pojazdów docx, 14.05 KB, 16.02.2021