Starostwo Powiatowe w Starachowicach

ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZSOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH POWIATOWYCH I GMINNYCH

STAROSTWO POWIATOWE W STARACHOWICACH

Miejsce składania dokumentów

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG

Piętro II – pok. nr 210

tel.(41) 276-09-38

e-mail: [email protected]
 

ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH POWIATOWYCH I GMINNYCH

 

Od czego zacząć?

Po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem tel. 41 276 09 38 należy udać się do tut. Starostwa Powiatowego w Starachowicach ul. dr W. Borkowskiego 4 do Wydziału Komunikacji i Dróg Piętro II – pok. nr 210, i tam złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Wnioski przyjmowane są codziennie (poniedziałek–piątek) od godz. 8.00 do godz. 15.00


Opłaty

Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:

Poniedziałek - 7:45 – 15:00 (przerwa: 11:00 – 11:15)

Wtorek – Piątek - 7:45 – 14:30 (przerwa: 11:00 – 11:15)
 

  • Wniosek z załącznikami, zgodnie z art. 7 pkt 2 i 3  Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej nie podlega opłacie skarbowej.

 

  • 17,00   zł – opłata za pełnomocnictwo
    pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej

 

Nr Konta dla opłat skarbowych (np. za pełnomocnictwo)

Urząd Miasta w Starachowicach

ul. Radomska 45

Bank PKO BP SA.

21109025900000000148602940

(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)

 

Kontakt

Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach ul. Dr W. Borkowskiego 4,

Wymagane dokumenty

  • Wniosek jednostki, o której mowa w  §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem.
  • Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu ww. jednostek.
  • Opinia komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową.
  • Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
  • Minimum 2 egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu (dodatkowy egz. w przypadku projektu obejmującego drogę publiczną innego zarządcy drogi), zawierającego:
  1. Plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
  2. Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;
    - lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
    - parametry geometrii drogi;
  3. Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
  4. Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
  5. Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
  6. Przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;
  7. Nazwisko i podpis projektanta;
  8. W uzasadnionych przypadkach: profil podłużny, przekrój poprzeczny drogi, dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;

Jak załatwić sprawę?

Sprawę można załatwić w następujący sposób:

  • osobiście (składając wniosek w Wydziale Komunikacji i Dróg)
  • przez pełnomocnika, (wzór pełnomocnictwa w zakładce),

Następnie pracownik weryfikuje złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.

Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:

  1. Dołączenia do projektu:
    - profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
    - danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
  2. Złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu:
    - dla zarządcy drogi, jeżeli nie jest wnioskodawcą,
    - dla innego zarządcy drogi, jeżeli organizacja ruchu dotyczy dróg prze niego zarządzanych,

Po rozpatrzeniu złożonego projektu Starosta Starachowicki może:

  1. Zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
    - bez zmian,
    - po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
  2. odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
  3. odrzucić projekt.
     

Termin załatwienia sprawy

W przypadku złożenia kompletu dokumentów twoja sprawa zostanie załatwiona niezwłocznie, jednak zgodnie z KPA termin wydania prawa jazdy wynosi do 30 dni od daty dostarczenia dokumentów.
 

Tryb odwoławczy

W sprawie nie przysługuje odwołanie
 

Co jeszcze warto wiedzieć?

Zgodnie z art. 10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Starachowicki jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.

Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
(zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem):

1) Zarząd drogi;
2) Organ zarządzający ruchem;
3) Inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz. 784) – tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4)  Osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.

Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia (formularz zawiadomienia o wprowadzeniu) organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.

Jeżeli w terminie, w którym powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia o terminie jej wprowadzenia, to zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność.
 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2020 poz. 110)
  2. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
  5. Ustawa z dnia 02 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2013 poz. 672)
  6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)
  7. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2019r., poz. 1000)

Metadane

Data publikacji : 01.01.2021
Data modyfikacji : 10.03.2022
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Starachowicach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Marcin Sowula KD
Osoba modyfikująca informację:
Marcin Sowula

Opcje strony

do góry