ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZSOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH POWIATOWYCH I GMINNYCH
STAROSTWO POWIATOWE W STARACHOWICACH
Miejsce składania dokumentów
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG
Piętro II – pok. nr 210
tel.(41) 276-09-38
e-mail: [email protected]
ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH POWIATOWYCH I GMINNYCH
Od czego zacząć?
Po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem tel. 41 276 09 38 należy udać się do tut. Starostwa Powiatowego w Starachowicach ul. dr W. Borkowskiego 4 do Wydziału Komunikacji i Dróg Piętro II – pok. nr 210, i tam złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
Wnioski przyjmowane są codziennie (poniedziałek–piątek) od godz. 8.00 do godz. 15.00
Opłaty
Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
Poniedziałek - 7:45 – 15:00 (przerwa: 11:00 – 11:15)
Wtorek – Piątek - 7:45 – 14:30 (przerwa: 11:00 – 11:15)
- Wniosek z załącznikami, zgodnie z art. 7 pkt 2 i 3 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej nie podlega opłacie skarbowej.
- 17,00 zł – opłata za pełnomocnictwo
pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej
Nr Konta dla opłat skarbowych (np. za pełnomocnictwo)
Urząd Miasta w Starachowicach
ul. Radomska 45
Bank PKO BP SA.
21109025900000000148602940
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)
Kontakt
Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach ul. Dr W. Borkowskiego 4,
- Telefon: (41) 276 09 38
- Email: [email protected]
- Skrzynka ePUAP: SP_STCE/Skrytka
Wymagane dokumenty
- Wniosek jednostki, o której mowa w §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem.
- Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu ww. jednostek.
- Opinia komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową.
- Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
- Minimum 2 egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu (dodatkowy egz. w przypadku projektu obejmującego drogę publiczną innego zarządcy drogi), zawierającego:
- Plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
- Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- parametry geometrii drogi; - Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- Przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;
- Nazwisko i podpis projektanta;
- W uzasadnionych przypadkach: profil podłużny, przekrój poprzeczny drogi, dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
Jak załatwić sprawę?
Sprawę można załatwić w następujący sposób:
- osobiście (składając wniosek w Wydziale Komunikacji i Dróg)
- przez pełnomocnika, (wzór pełnomocnictwa w zakładce),
Następnie pracownik weryfikuje złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
- Dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej; - Złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu:
- dla zarządcy drogi, jeżeli nie jest wnioskodawcą,
- dla innego zarządcy drogi, jeżeli organizacja ruchu dotyczy dróg prze niego zarządzanych,
Po rozpatrzeniu złożonego projektu Starosta Starachowicki może:
- Zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu; - odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
- odrzucić projekt.
Termin załatwienia sprawy
W przypadku złożenia kompletu dokumentów twoja sprawa zostanie załatwiona niezwłocznie, jednak zgodnie z KPA termin wydania prawa jazdy wynosi do 30 dni od daty dostarczenia dokumentów.
Tryb odwoławczy
W sprawie nie przysługuje odwołanie
Co jeszcze warto wiedzieć?
Zgodnie z art. 10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Starachowicki jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
(zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem):
1) Zarząd drogi;
2) Organ zarządzający ruchem;
3) Inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz. 784) – tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4) Osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia (formularz zawiadomienia o wprowadzeniu) organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
Jeżeli w terminie, w którym powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia o terminie jej wprowadzenia, to zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2020 poz. 110)
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Ustawa z dnia 02 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2013 poz. 672)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2019r., poz. 1000)