Zadania wykonywane przez Biuro Obsługi Informatycznej
1. Do zadań Biura należy:
1) koordynacja i opracowywanie planów w zakresie potrzeb dotyczących informatyzacji Starostwa,
2) zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
3) przygotowywanie specyfikacji technicznej do zamówień publicznych na zakup usług, sprzętu komputerowego i oprogramowania,
4) współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz jednostkami organizacyjnymi przy stosowaniu wspólnych rozwiązań teleinformatycznych,
5) zapewnienie wsparcia technicznego pracownikom Starostwa korzystającym ze sprzętu komputerowego i oprogramowania,
6) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz oprogramowania zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych,
7) koordynacja działań i nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem elektronicznej skrzynki podawczej oraz platformy ePuap,
8) administrowanie kontami i uprawnieniami użytkowników systemów informatycznych w tym kontami poczty elektronicznej,
9) monitorowanie sprawności funkcjonowania serwisów zewnętrznych,
10) uwzględnianie zmian prawnych w realizacji zadań z zakresu informatyzacji Starostwa,
11) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów baz danych, elektronicznego obiegu dokumentów, zapewnienie ich dostępności, integralności i bezpieczeństwa,
12) podejmowanie działań mających na celu usuwanie powstałych awarii sieci komputerowych, systemów teleinformatycznych i oprogramowania,
13) zabezpieczenie systemów teleinformatycznych w zakresie kopii zapasowych i ochrony antywirusowej,
14) podstawowa konserwacja i naprawa sprzętu komputerowego.
2. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.